Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Palthe

  • KoKo

    Een stomerij is niet verplicht zich aan te slutien bij de geschillencommissie Textielreiningen. De grootste landelijk keten, Palthe, is bijvoorbeeld daar niet bij aangesloten. Bij klachten is er dus in zo'n geval maar 1 uitweg, de rechter. Wat vinden jullie en wat zegt dit over zo'n onderneming / franchise-organisatie?

    Groeten

    KoKo

  • michel

    Beetje domme uitweg

    Een stomerij moet altijd voor uw klacht in staan, stomerijen handhaven altijd het etiket op het kledingstuk en mog het dan toch fout gaan dan is het een fabrikage fout en kan de stomerij daar niks aan doen en zal de winkel waar het kledingstuk vandaan komt de klacht in behandeling moeten nemen. Is uw kledingstuk weg zal het vergoed moeten worden zolang u uw afhaalbewijsje heeft tegen vaak de dagwaarde daarvan. Niet alles is te verwijten aan de stomerij net als u uw auto door de wasstraat doet en niet schoon is of beschadigd is kan dat komen door hardnekkige vlekken of te lang er in laten zitten, als de lak roest of uw attene spiegel etc is beschadigd komt dat vaak door zwakke plekken van het materiaal, of dat u naar de was beurt een kras ziet die u door het vuil daarvoor niet heeft geconstateerd kan de wasstraat uiterraard daar niks aan doen. Weet niet wat uw klacht precies is maar daar moet wel een reden voor zijn of een oorzaak.

  • kk

    Slechte zaak! Ik heb vrijdag een wollen colbert opgehaald bij Palthe en wat blijkt: smeltplekken in de voering die vlekken hebben veroorzaakt op de rug, de ceintuur is weg en het jasje ziet er pluizig uit. Dat pluizige zou normaal zijn volgens de winkelier. De ceintuur hebben ze nooit gehad en die vlekken waren al. Wat kun je doen? Naar de rechter? Is duurder dan het colbert als verloren beschouwen. Onterechte zaak!