Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kleding verven

  • dennis

    Ik heb donkere inkt in mijn witte katoenen broek alles geprobeerd maar niets helpt.

    Nu is mijn vraag is het mogelijk om deze zwart te maken (of een andere donkere kleur) zodat de inkt niet meer te zien is???

  • Marco

    Beste Dennis,

    Het is jammer dat je zelf al veel hebt geprobeerd. Hierdoor is het alleen maar moeilijker geworden om het eruit te halen. Een goede vakman kan vaak toch een hoop bereiken en heeft middelen ter beschikking die je thuis niet hebt.

    Verven is geen optie. Je kan gewoonweg van een wit artikel niet zwart maken. Dit wordt vaak grijs. Zo wordt donkerblauw vaak lichtblauw. Ik kan je alleen maar aanraden om naar een goede stomerij te gaan en de vlek er zo ver mogelijk uit te laten halen zodat deze niet echt meer opvalt (indien hij niet geheel te verwijderen is) en daarna proberen met een juiste kleur, die de vlek dekt, de broek te verven. Verwacht echter niet te veel van het verven.

    Groetjes,

    Marco

  • caroline

    Hallo,

    Ik zou dus een witte katoenen broek zwart willen hebben, maar ik begrijp dat dit onmogelijk is met verf? Hoe krijg ik dit voor elkaar, iemand suggesties?

  • Marco

    Beste Caroline,

    Zoals aangegeven is het niet mogelijk om dit tegen geringe kosten voor elkaar te krijgen. Er zijn wel ververijen die een heel eind komen. Je moet je dan afvragen of je niet beter een zwarte kan aanschaffen daar de kosten aanzienlijk zijn zonder garanties. Vaak moet er op hoge temperatuur geverfd worden waardoor er krimp ontstaat en ook de vezel niet mee zo mooi is als voor de behandeling.

    Groetjes,

    Marco

  • Joline

    Kan je een wollen jas verven?

  • Marco

    Beste Joline,

    Het kan wel echter zal dit naar een speciale ververij moeten indien de jas niet gewassen kan worden. Dit kost nogal wat. Indien de jas gewassen mag worden dan kun je dit zelf thuis doen. Er is al veel geschreven over het verven van kleding en ik adviseer je om alle info goed door te lezen op dit prikbord.

    Groetjes,

    Marco

  • monique

    http://www.colouryourworlds.com/NL/Teinture_textile/types.asp

    Hoi,

    Op deze link kun je kijken welke stoffen enzo je kunt verven met katoen of linnen lukt dit heel goed ook van wit naar zwart als je maar genoeg verf gebruikt en de stof weegt dit staat allemaal in de gebruiksaanwijzing in de verpakking heb al ooit mijn overgordijnen van rose naar donkergroen geverft en ze hebben nog 2 jaar gehangen toen kwam door de zon het rose aan de achterkant er weer doorheen.De wasmachinemethode heb ik ervaring mee en als je je machine na het verven nog es laat draaien op 90 graden met niks erin schaad het de wasmachine of de was erna helemaal niet.

    Suc6 en groetjes

  • Stephanie

    Hallo,

    Ik heb ook een vraagje.

    Ik zou graag mijn roze winterjas een andere kleur willen geven.

    Zou dit eventueel mogelijk zijn en weet iemand een adres om dit te laten doen?

    Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

    Groeten,

    Stephanie

  • stomerij DE PAUW

    wij van stomerij de pauw zijn sinds kort begonnen met kleding verven. van de 20 artikelen die ik tot nog toe gedaan heb is er 1 gedeeltelijk mislukt de rest is naar tevredenheid al wijkt de kleur soms af.

    voor verdere inlichtingen mag u gerust bellen.

    Stomerij “DE PAUW”

    Asselsestraat 95

    7311EG APELDOORN

    055-5215649

  • Miet Stulens

    Beste,

    Weet iemand waar ik terecht kan om mijn trouwjurk te laten verven?

    Ik zou mijn trouwjurk willen veranderen in een zwarte galajurk.

    Ik weet echt niet waar ik hiervoor terecht kan.

    Alvast bedankt voor de informatie!!

    Groetjes