Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kleding verven

  • Glauke Frijns

    Weet iemand waar (bij welke stomerij of welk bedrijf) je kleding kunt laten verven?

    Bedankt voor alle reacties!

  • Stomerij Euterpeplein

    Ik denk dat het verven van kleding een groot probleem voor u is.

    Er zijn in Nederland bijna geen bedrijven meer waar dit wordt gedaan

    De grootste reden hiervan ligt milieu-technisch , de bedrijven moeten

    enorme bedragen investeren om aan milieutechnische eisen te voldoen

    zij zullen dan ook enorme bedragen aan de klant moeten vragen

    vandaar dat bijna niemand dit meer doet.

    Maar ik voeg een adres bij van mijn leerreiniger en die kunnen

    hhet nog voor u doen :

    AMSU PRO

    Visserspad 3a

    1561 PN Krommenie

    Tel : 075 6224197

    Met vriendelijke groet

    T. van der Pol

    Stomerij Euterpeplein

    Amersfoort

    U vind ons ook op stomerij startpagina ( prov. Utrecht )

  • Corine de Kater

    Hallo Glauke,

    Heb je inmiddels een adres gevonden? En wat zijn je ervaringen? Ik wil namelijk mijn trouwjurk laten verfen.

    groet,

    Corine

  • Natascha

    Beste Glauke,

    Heb je inmiddels jouw kleding professioneel laten verven? Zo ja, hoe is het bevallen, want ik wil het ook gaan doen.

    Natascha

  • rian

    hoi

    ik wil ook dolgraag weten of het is gelukt met verven ik wil het proberen

    maar word het geheel wel mooi??

    gr rianne

  • Marco

    Beste Allen,

    Polyester vezels zijn niet te verven. Dit komt omdat deze geen verf opnemen. Vroeger kon dit met speciale middelen echter zijn deze verboden ivm met millieu. Indien men een combinatie van polyester met b.v. katoen wilt verven zal het resultaat teleurstellend zijn.

    Katoen en linnen zijn over het algemeen goed te verven. Verwacht niet dat je een witte broek zwart kan maken, deze wordt grijs. Het beste resultaat behaalt men door dezelfde kleur aan te houden, hoogstens een paar tinten donkerder. Verder is het belangrijk om op een zo heet mogelijke temperatuur te verven. Hiermee fixeerd de kleur beter. Een kopje zout werkt ook altijd goed indien men op lage temperatuur dient te verven.

    Men kan dit gewoon thuis in de eigen wasmachine doen. Vergeet niet om na het verven de wasmachine te spoelen.

    Groejes,

    Marco

  • martina

    Ook ik zoek al maanden naar een adres om een prachtige witte mantel, die vergeeld is te laten verven, als iemad iets weet, graag..

    gr. martina

  • Marco

    Beste Martina,

    Zie mijn reactie van 13-6-2007.

    Groeten,

    Marco

  • Corine

    Ook ik ben nog steeds op zoek naar een bedrijf dat professioneel kleren verft. Ik ben namelijk niet zeker of mijn kleren voldoen aan de criteria die Marco schetst. Bovendien raad het wasetiket aan om de kleren naar de stomerij te brengen. Dus als iemand een bedrijf gevonden heeft, laat het ff weten.

  • Marco

    Beste Corine,

    Er zijn stomerijen die zelf verven of het uitbesteden. Voordat je teleurgesteld wordt en van het kastje naar de muur wordt gestuurd het volgende; Waar bestaat de stof uit, wat geeft het wasvoorschrift aan qua behandeling, welke kleur heeft het nu en welke kleur wil je het hebben.

    Indien ik dit weet kan ik je exact vertellen of het zin heeft. Over het algemeen geldt dat de klant vaak teleurgesteld is over de verfkwaliteit. Het is over het algemeen zeer duur om te doen en komt vak niet terug zoals gewenst en je dient toch te betalen.

    Laat mij maar wat weten.

    Groetjes,

    Marco